luni, 7 aprilie 2008

Ganduri

Traiesc, simt, actionez... Respir, ma hranesc, comunic... De ce? Cine vrea asta?... Unde ma aflu?!
Sunt o creatie a Domnului si ma misc din vointa Sa pe Planeta pe care El a creat-o pentru noi,muritorii...
Suntem paziti de ingeri si atrasi in pacat de Diavol; ni s-a dat libera vointa, dar cand ne-o manifestam incalcam invariabil perceptele Cartii Sfinte. Se zice ca Dumnezeu i-a dat lui Moise cincisprezece porunci dar o placa s-a spart si au ramas doar zece ("Zece negri mititei...").
Ma intreb: oare ce sunt toate acestea? Biserica ma bate pe umar si acuza:"Ereticule!". Oare asta sunt?
Cine stie? "Gandesc,deci exist!; asta-i adevarat. "Ma misc,deci traiesc!"; merge...
Dar ce-i adevarat?! Cine poate spune ca acesta nu-i decat un vis al unei fiinte imperceptibile, vis care va dura cat va dura si somnul acestei entitati? Hopa! Versiunea Dumnezeu!...
Renegat! Oare sunt ateu? Simplul fapt ca mi-am pus aceasta intrebare ar putea constitui o dovada a faptului ca nu sunt... Dar poate ca sunt! Oricum, momentele in care vreau sa fiu ateu si ca fiinta care ne viseaza sa se trezeasca sunt mult mai dese decat celelalte variante! Uneori am impresia ca traiesc intr-un vis al meu, ca momentele visului sunt cele reale si de-abia astept sa ma trezesc; oare ce este dincolo de vis?
Am recitit randurile de mai sus; nu-i asa ca nu se intelege nimic? Prietene, care citesti aceste randuri, in momentul in care se va intelege ceva,totul va lua sfarsit! Am fost creati - nu conteaza de cine si nu conteaza cum - intr-o cusca fara gratii, doar inconjurata de ferestre prin care doar putem privi, niciodata nu le putem deschide.
Suntem papusi in mainile unui papusar nebun, iar sforile ce ne leaga dispar doar in momentul suprem al contopirii cu neantul. Viata de apoi? Reincarnare? Lumi pline de lumina, drumuri care duc spre un scop final, dar... inconjurate toate de ferestre... Priveste... si nu vei vedea nimic. De ce? Asa a vrut Papusarul; labirintul sau nu poate fi inteles decat de Visatori...
Am trecut la alta idee: Visatorii... Iti voi spune altadata.
Pana atunci, lasa-ti gandurile sa zboare si poate vei vedea cupola inchisorii... Dincolo... vei afla mai tarziu cum sa treci.

Niciun comentariu: