luni, 21 aprilie 2008

ASP va recomanda... plecati din tara!

Da, foarte dragii mei colegi rezidenti! Asta a fost declaratia ce mi-a fost dat sa o aud de la o stimabila doamna ce lucreaza la ASP (dupa ce mi s-a adresat cu "baietas" si mi-a sugerat printre cuvinte ca sunt prea prost si de-aia nu mi-am permis sa plec din tara) dupa ce a pufnit cand i-am spus ca am familie (la momentul ala imi venea sa o strang de gat... NOBODY FUCKS WITH MY FAMILY!!!!)...
Cum s-a ajuns aici? E o gluma taaaaare lunga... gluma se numeste "Campania de informare asupra vaccinarilor obligatorii"... care cica e la nivel european! Ha! Europa se opreste la granita Romaniei... de la granita incepe "The twilight Zone!"...
Joia trecuta am fost "invitati" la ASP sa fim "informati" si sa ni se prezinte niste informatii legate de campania de informare cu privire la programul de vaccinari obligatorii din Romania... de la prima fraza mi-am dat seama ca asa ceva nu o sa se intample... si nu s-a intamplat deoarece pe cei de la ASP ii interesa de fapt doar cato voluntari de la Crucea Rosie se prezentau la distribuirea de pliante, deoarece e mai usor sa-i fraieresti pe niste voluntari decat sa faci tu munca de distributie si eventual sa si platesti pe cineva pentru asta!
Si asa a fost! Pe tanti de la ASP (cum aflu cum se numea, cum ii pun numele aici) nu o interesa de fapt decat cati oameni poate Crucea Rosie sa puna la dispozitie... nu le-a explicat copiilor nimic!!!! Nu le-a zis nici macar sa citeasca blestematele alea de pliante daca vor sa afle ceva... Ah, da, i-a intrebat daca au toate vaccinurile la zi, copiii nestiind despre ce vaccinuri e vorba si ce sa faca mai departe...
A venit ziua de 21 Aprilie, adeca azi... si am ajuns la ASP, cum era vorba, de unde trebuia sa ne impartim pe cele trei zone "defavorizate": Bereasca, Mimiu si Centru! Trimite tu niste tineri, majoritatea fete, in Bereasca, sa distribuie pliante! Bereasca unde, cateva zile in urma, pompierii erau cat pe ce sa fie luati la bataie ca venisera sa stinga un foc la o casa iar idiotii credeau ca lanternele de pe castile pompierilor sunt camere de filmat si ca-i dau la TV!
Ne-am distribuit... si am ajuns in Mimiu unde voluntarilor de la Crucea Rosie li s-au dat pliante cam 8 de persoana (si noi eram 6) cu care mai mult sa pozeze decat sa le distribuie, ca sa aiba si astia de la ASP ce trimite mai departe... si am pozat... am facut si poze... pe tanti de la ASP, dupa ce ne-a informat ca mai mult o sa se ocupe reprezentanta pe sanatate a romilor din acea comunitate si ca noi suntem mai mult de forma, o interesa sa viziteze biserica langa care parcasem "sa aprindem si noi o lumanare" ca-i saptamana mare... Pfiu!
As dori sa multumesc pe aceasta cale Presedintelui Romilor (nu stiu daca din acea zona, cartier sau din Ploiesti) care ne-a asigurat cat de cat o legatura si o siguranta prin comunicarea comunitatii asupra actiunii si prin asigurarea ca nu o sa avem probleme... Multumim!
Probleme au aparut cand romii din zona au fasit de cuviinta sa faca un pic de circ si reclamatie asupra medicului din Bariera Bucuresti care "nu se ocupa de ei si vrea sa le omoare copiii si ii trateaza cum vrea si le cere bani..." si asa mai departe, crezand ca se va rezolva ceva...
Aici fac o paranteza si comunic, ca sa priceapa toata lumea: programul de lucru la cabinet al unui medic de familie este de 7 ORE! Asa este legea... iar medicina de familie este, pana la urma, o afacere privata... Conform contractului cadru, ai dreptul la 2 consultatii gratuite la cabinetul medicului de familie... A TREIA SE PLATESTE! Durata medie a unei consultatii este de 15 minute PE PACIENT! Iar un medic de familie are inscrisi in medie cam 1500 de oameni... faceti calculele la timp, daca vreti, ca oricum nu am vazut pe nimeni sa plateasca a treia consultatie (sau a 4-a, a 5-a...) la cabinetul unde lucrez...
Pai pirando, cand tu vii fara programare, cand ai chef si carand dupa tine 7 copii ca nu te-ai silit sa te informezi macar, ce sa te mai protejezi, despre ce se poate intampla cand o faci oricum si cu oricine, cand tu nu respecti nici cele mai elemntare norme de igiena, cand pur si simplu NU VREI sa asculti sau sa-ti intre in cap ca nu toti trebuie sa se ploconeasca in fata ta ca tu nu ai avut chef sa asculti nici cele mai elementare sfaturi, nu te mira cand ala iti cere bani... nu de alta, dar are si el neuroni, lipsa de timp si familie... si daca tu i le iei pe toate cand ai tu chef, atunci plateste! Iar asta este valabil pentru toti astia de cred ca medicul de familie e sluga lor!!!
Introrcandu-ne la oile noastre, dupa ce am scapat de Mimiu, ne-am purces pe drumul de intoarcere... iar pe drum am inceput sa comentez cu al meu coleg de la Crucea Rosie despre ceea ce se intampla cu adevarat in sistemul sanitar si despre ceea ce se cheama "salariu", respect si toate care deriva... noi stateam pe locurile din fata, doamna de la ASP si cu reprezentanta pe probleme de sanatate (inca o data, salutari si felicitari! Un exemplu ca daca se vrea, se poate!!!) a romilor, in spate... si dupa ce m-am luat de mirificul Nicolaescu (pentru cei care nu stiu, e cretinul de conduce Ministerul Sanatatii) tanti de la ASP s-a atacat ca ce comentez atata, ca ce am eu cu el... ca daca nu-mi place, sa plec... ca de ce nu am plecat pana acum... ca ce fac atata galagie, ca cine a fost destept a plecat si asa mai departe... Tanti, aveti dreptate! Am fost un prost! Am fost un prost ca am crezut in promisiunile ministerului, am fost un prost ca am platit cei 250 de lei sa dau rezidentiatul, am fost un prost ca m-am casatorit si am incercat sa-mi fac un viitor in tara asta, am fost un prost ca am sperat ac va fi ceva mai bun, am fost un prsot ca am incercat sa fac ceva, am fost un prost ca azi am venit sa va ajut sa desfasurati simulacrul asta de campanie de rahat! Dupa opinia dumneavoastra, care judecati oamenii dupa aparente si doar dupa ce va pot aduce dumneavoastra ca profit la imagine, ar trebui sa plec din tara acum, sa dau diferente pe care nu am cum sa le platesc, sa o dau dracu' de familie, viitor si speranta aici si sa ma duc sa lucrez pentru altii, sa ma prostituez pentru bani si cariera deoarece voi, aici, in mirifica tara Romania sunteti prea prosti, cretini si handicapati ca sa faceti ceva! Va doare in posterior de astia care se lupta cu realitatea zi de zi, vi se rupe de grija noastra, a rezidentilor din Prahova, din birouasele voastre frumoase de la ASP (cladire langa care 5 zile din 7 pute a hazna, probabil de la fumurile din cap ale celor care lucreaza acolo)... nu va intereseaza decat sa iesiti voi frumos la raportul catre UE... lasa-i pe fraierii de voluntari sa distribuie pliante (un rahat de teanc de pliante, care nu ajunge nici pentru oamenii care asteapta in statia de autobuz la ora de varf!)... ce mama naibii! Totul e sa dam bine in poza, nu?
Prostia e mare... si e cu atat mai ingrijoratoare cu cat e la un nivel din ce in ce mai inalt... din paate, cei care vor sa faca ceva, sunt undeva jos, cu gatul sub prag, si de-abia pot respira... Dar Romania merge inainte si viitorul suna bine! De-aia in cativa ani n-o sa mai avem codri ci paduri de vile... ca aia e important!

Un comentariu:

Fimo aficionado spunea...

Babele şi ţărănoii să plece din ţară. Aici se pot face multe, dar numai să avem şi noi loc de cimpanzei, apropos de comentariul lui Ionuţ.